Direktlänk till inlägg 27 juli 2007

Skitkväll igår...

Av Cina - 27 juli 2007 09:54

Ville sååå gärna göra något, så jag gick ner och satte mig, men den rätta känslan och inspirationen infann sig inte. Trots bra musik ("Falling in Between" med Toto) så blev det inte de stordåd jag hoppats på. Suck!!! Hade idéer om att göra något av de stora grå rocaillepärlorna jag köpte häromdagen inne i stan och ljusrosa pärlor, kanske något silverfoliehjärta i rosa också. Och de små grå facetterade glaspärlorna från Crystal Drops. Men när jag satt där och provträdde på en bit tråd, så fick jag ingen direkt aha-upplevelse, varför jag hällde tillbaka pärlorna i sina påsar och försökte mig på annat istället.


Därför gjorde jag ett hänge av ett stort silverfolierat hjärta som jag köpte på Crystal Drops! Turkosblått med svart slinga i spiral. Ett par guldfärgade mässingspärlor och en stor guldfärgad splitring (köpt på Panduros senaste rea) samt hattpinne var allt som behövdes. Det är jag rätt så nöjd med - men det satt långt in att det blev bra! *fnyser*


Sen tog jag två hängen i turkosgrönt med silverfärgad baksida och fäste på två stora öronkrokar med lås (båda sorter från Panduros senaste rea) och de blev väl sådär. Pärlkvällen avslutades med att jag tog två silverfolierade ljusrosa hjärtan, ett större och ett mindre som jag länkade samman, det mindre under det större. Fäste en stor splitring för att kunna använda som hänge på en lite längre kedja. Fast på väg uppför trappen insåg jag att jag givit bort min långa silverkedja till karl'ns äldsta dotter... Suck!


Däremot slaktade jag en kortare silverfärgad halskedja som hon haft (antagligen skräpkvalitet då den följt med nån tidning) för att kunna göra ett armband med berlocker av genomskinliga pärlor för att matcha mina klasörhängen. Men jag hade inte den ringaste inspiration till detta igårkväll. Kände hur fingrarna fumlade med låsdelarna när jag skulle fästa dem i kedjan, så jag insåg att det skulle bli därefter om jag ens försökte mig på att göra det armbandet klart... Fast nu när jag tittade till på örhängena så blev jag sugen igen. Undrar just om jag kan få dispens med kortspelandet ikväll............. *hoppas*


/Cina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 13 maj 2009 21:06

Det är med stor SKAM jag inser att jag totalt glömt av att uppdatera här! Vill ni trots det se mer av mina pärlalster, gå till www.parlguiden.se och sök på "Cina". Där kan ni sedan se mer av mina alster.       ...

Av Cina - 4 maj 2008 12:55

Japp, det var allt det blev igårkväll - sedan kom Kärasten ner med sonen som skulle lägga sig. Och så fort han kommit i säng så skulle vi börja tapetsera yngsta styvdotterns rum. Så jag hoppas på en tripp ner till Pärlträsket ikväll igen, så jag får ...

Av Cina - 25 april 2008 12:38

Japp, äntligen blev det en vända ner i pärlträsket igår! Har varit på väg flera gånger och velat komma till skott, men av flera privata skäl har inte varken ork, lust eller minsta gnutta inspiration infunnit sig! Men igår...   Det blev ett halsband ...

Av Cina - 17 mars 2008 14:19

Det här halsbandet är gjort av 4mm gråblå facetterade glaspärlor samt Toho 11/0 av en färg som kallas bl.a. Milky Pomegranate. Den senare har jag jagat med ljus och lykta, tjejen jag handlade dem av hade inte en endaste liten påse kvar när jag väl in...

Av Cina - 17 mars 2008 13:38

Nu har jag ögonen på mig från AFF, så jag har lovat att ladda upp fler bilder. Har ju gjort mängder med örhängen och flera armband och halsband. Några 3D-figurer har det ju också blivit... Ska nog försöka ladda och visa upp alstren. (hört det förut??...

Ovido - Quiz & Flashcards